Tunru’s Tuintour

In verband met de corona-crisis (tóestanden mensen, tóestanden!) zijn helaas al mijn theaterspeelbeurten van de komende tijd vervallen. In plaats daarvan speel ik deze zomer Tunru’s Tuintour: een optreden bij jou in de tuin!

Volgens mij is het een alleraardigste constructie: jij kan een leuke avond verzorgen voor je vrienden of familie, ik heb ondanks de sluiting van de theaters een speelplek. Win-win!

Op deze pagina vind je een hoop info. Hopelijk geeft het je een beetje een beeld. Niet alles staat in steen gehouwen, ook voor mij is dit natuurlijk helemaal nieuw dus wellicht zullen er dingen veranderen of bij komen. Maar, volgens mij is dit een goed begin!

Mocht je toch nog vragen hebben, mijn contactgegevens staan onderaan. Schroom niet om te mailen!

Let’s get to it: hier is de info van Tunru’s Tuintour!

Wat regel ik?

  • Een cabaretprogramma!
  • Geluid
    • Microfoons
    • Een (zeer bescheiden) draagbare speaker
    • Een digitale piano
  • Licht
    • Één flinke lamp op statief. Mocht je zelf in huis ergens vrijstaande lampen, bouwlampen, flinke bureaulampen e.d. hebben: graag! Het kan nooit kwaad om die paraat te hebben.
  • Digitaal promomateriaal dat je kan gebruiken om mensen te werven.

Wat regel jij?

  • Een tuin, waarin plek genoeg is om minstens 25 man op anderhalve meter afstand van elkaar plaats te laten nemen. Leden uit één huishouden mogen wel direct naast elkaar zitten, dus de meeste “zitjes” zullen per twee plekken kunnen.
  • Een speelvlak van minstens 2x2m die vanuit alle zitplekken goed te zien is, en waar het publiek 1,5m of verder vandaan zit.
  • Één stroompunt waar ik mijn haspel in kan prikken
  • 25 gasten of meer. Ik laat de “kaartverkoop” bij jou,zodat jij de controle houdt over wie je wel of niet over de vloer krijgt. Je kan er voor kiezen alleen je beste vrienden uit te nodigen of heel het dorp: wat mij betreft is het the more the merrier, maar uiteraard mits het volledig veilig en verantwoord kan.
  • Stoelen. Je kan ook (een deel van) je gasten vragen zelf een stoel mee te nemen
  • Optioneel: consumpties voor de gasten. Maar ook hier geldt, je kan de mensen ook zelf een natje en een droogje mee laten nemen.

Veelgestelde vragen

  • Wat kost ‘t?
    • Het optreden kost 15,- euro per bezoeker. Wat jij op jouw beurt rekent aan je bezoekers is weer aan jou: je kan er bijvoorbeeld iets bovenop doen voor bv. consumpties, of je kan het juist (deels) cadeau doen aan je gasten.
  • Wanneer gaat het door?
    • Bij een minimum van 25 bezoekers. (Concreet: als er twee dagen voor aanvang minstens 25 bezoekers aangemeld en betaald hebben.) Wel ga ik er vanuit dat je, als we een datum prikken, verwacht de 25 gewoon te halen.
  • Wat wordt de datum?
    • Uiteraard in overleg, en naar gelang van beschikbaarheid. Ik zou vrijdag- of zaterdagavonden adviseren, en dan afhankelijk van de zonsondergangs-tijd (en dus de temperatuur) een aanvangstijd hanteren van bv. 19:30 of 20:00. Maar, een zaterdag- of zondagmiddag kan bijvoorbeeld ook!
  • Wat ga je eigenlijk spelen?
    • Ik maak een mooie mix van verhalen, grappen, liedjes en improvisaties. Deels uit mijn huidige show, deels ouder, en deels zelfs vers-van-de-pers materiaal voor mijn volgende programma!
  • Hoe lang duurt het?
    • In overleg, maar bijvoorbeeld vijf kwartier lijkt me mooi.
  • Moet ik de buren inlichten?
    • Het geluid zal maar heel licht uitversterkt zijn, als het überhaupt al nodig is. Ik ga in ieder geval niet keiveel kabaal maken.
  • Hee, maar effe. Kunnen we niet een oogje dichtknijpen qua RIVM-richtlijnen?
  • Wat als het regent?
    • Dan gaan we op zoek naar een vervangende datum. Als dat niet lukt komt het optreden (kosteloos) te vervallen.
  • Ik woon vet ver weg, kom je dan ook?
    • Alles binnen 150 km vanaf Utrecht kom ik sowieso. Als je verder weg woont: mail me, daar komen we vast uit!
  • Ik heb geen tuin, maar wel een weiland/boomgaard/loods… Kom je daar heen?
    • Ik zit niet per sé vast aan het concept “tuin”, maar uiteraard wel aan de regels vanuit het Rijk. Lees je in via de site van de Rijksoverheid, wie weet kan het! (N.b: organisator is eindverantwoordelijk voor het naleven van de regels en richtlijnen)
  • Hoe doen we de financiële afhandeling?
    • Jij verzamelt de betalingen van je gasten, en na afloop stuur ik je een factuur.
  • Is de hoofdreden dit te doen omdat “Tunru’s Tuintour” zo lekker allitereert?
    • 100%.

Allright, volgens mij zijn we dan een heel eind. Ik hoop dat het je leuk lijkt om samen een top-avond te verzorgen! Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, of je wil een datum met me prikken: mail me op info@andriestunru.nl.